10-05-10


Sitter på ett rött tak och dinglar med benen
Minns inte om jag ska ner eller upp, framåt eller tre steg bak
Du ropar distinkt
Jag hör din klara stämma som en stilla viskning
Och jag undrar vad du vill...

.
.
.

Jag har ett favoritbibelord från Psaltaren 126:5
De som sår i tårar skall skörda med jubel

Jag läser det ofta i mina tankar närhelst jag behöver det och då mörka dagar visar sig vara oåtkomliga. Då man armbågar sig genom de svarta molnen av längtan efter den värmande solen och blå himlen. Då tårar påvisar min skörhet och känslan av nederlag är övertagande.
 
molnen skingras och melodier i dur spelas i hjärtat
melodier om kärlek och vita sommarklänningar
det doftar syrenblommor och solen älskar min uppvärmda själ
Jag ritar hjärtan i sanden och...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0